Wednesday 7 March 2007

حجت الاسلام حیدری که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا سخن می گفت، افزود: عده ای از دشمنان در مورد چفیه تبلیغات مسمومی دارند و می گویند؛ چفیه، نماد تروریست است و اعلام کرده بودند که امسال در میدان محسنی تهران به خاطر مبارزه با تروریست ، این چفیه ها به آتش کشیده شود و پنجاه دلار نیز جایزه بگیرند.
وی با اشاره به خرافات رایج در فرهنگ عمومی گفت: با گذشت زمان، یک سری خرافات به فرهنگ مردم راه پیدا کرده که باید نسبت به حذف آن در جامعه با روش درست و مناسب اقدام نمود.
امام جمعه بویین زهرا افزود: از جمله این افراد مراسم شب چهارشنبه سوری است که باعث ایجاد مزاحمت و آزار برای عده ای از مردم می شود.
وی تصریح کرد: همینطور شمع روشن کردن نیز به هیچ وجه درست و اسلامی نیست و هیچ پایه و اساسی ندارد، شمع را در گذشته به علت اینکه کوچه ها در شب تاریک بود، برای استفاده مردم و عابرین روشن می کردند
وی ادامه داد: از موارد دیگر، می توان پوشش مردم را نام برد. پوشش در بعضی از کشورها به صورت یک فرهنگ و نماد ملی درآمده است که از آن جمله می توان به علامت صلیب مسیحیان اشاره کرد که این صلیب پس از مدتی به صورت پابیون و کراوات نمود پیدا نموده، متاسفانه دوباره کراوات در حال افزایش است.
شایان ذکر است درابتدای این جلسه وجیه ا... آقا بابایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان گزارش از نحوه شکل گیری شورا و اهداف آن اشاره کرد

No comments: