Wednesday 4 April 2007

iranpressnews

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر انگلستان در تهران چهارشنبه شب برای نخستین بار پس از دوازده روز توانست با ملوانان انگلیسی دیدار کند
وی پس از دیدار با ملوانان گفت همه آنها در سلامت‌ کامل‌ به‌ سر می‌ برند‌. قرار است ملوانان انگلیسی فردا عازم کشورشان شوند.
خبرگزاری‌ فرانسه‌ در گزارش دیگری از لندن،‌ متن‌ کامل‌ بيانيه‌ تونی‌ بلر، نخست‌ وزير انگلستان ‌را پس‌ از اعلام خبر آزادی ملوانان‌ انگليسی‌ منتشر کرد که‌ به‌ شرح‌ زير است:من‌ خرسندم‌ که‌ پانزده‌ نظامی‌ ما آزاد شدند. من‌ مطلع ام‌ که‌ آزادی‌ آنها نه‌ تنها موجب‌ آسودگی‌ اين‌ نظاميان‌ بلکه‌ موجب‌ آسودگی‌ خانواده‌ های آنها نيز خواهد بود که‌ دوازده‌ روز را در نگرانی‌ و اضطراب‌ سپري‌ کردند. در اين‌ مدت‌ ما روشي‌ گام‌ به‌ گام‌ را اتخاذ کرديم‌ که‌ محکم‌ اما آرام‌ بود. ‌اين‌ روش‌ با اين‌ حال‌ نه‌ مذاکره‌ بود و نه‌ مقابله‌.تونی بلر در بيانيه‌ خود افزود ‌مايلم‌ از متحدانمان‌ در اروپا و شوراي‌ امنيت‌ سازمان‌ ملل‌ به‌ خاطر حمايتهايشان‌ تشکر کنم‌ و نيز مايلم‌ از دوستان‌ و متحدان‌ انگلستان‌ در منطقه‌ نيز که‌ نقش‌ خود را در اين‌ باره‌ ايفا کردند تشکر کنم‌. ما سپاسگزار آنها و نيز مسئولان‌ وزارت‌ دفاع‌ و وزارت‌ خارجه‌ انگلستان به‌ خاطر همه‌ کارهايي‌ هستيم‌ که‌ در اين‌ رابطه‌ صورت‌ داده‌ اند
نخست وزیر انگلستان در بيانيه‌ خود افزود ‌تنها اين‌ مطلب‌ را خطاب‌ به‌ مردم‌ ايران‌ اعلام‌ مي‌ کنم‌ که‌ ما هيچ‌ نيت‌ خصمانه‌ اي‌ در باره‌ آنها نداريم‌ و به‌ عکس‌ به‌ مردم‌ ايران‌ به‌ عنوان‌ تمدني‌ باستاني‌ و ملتي‌ با تاريخي‌ پرافتخار و بزرگ‌ احترام‌ مي‌ گذاريم‌
تونی بلر افزود امیدواریم که اختلاف‌ نظرها با رژیم تهران‌ به‌ طور صلح‌ آميز از طريق‌ گفتگو حل‌ و فصل‌ شود‌

No comments: